Standardizasyon Vs 3D Baskı
Henry Ford, üretim bandını otomobil fabrikalarına uyguladığında, ve bunun sonucu olarak Ford’un hızlı ve büyük ölçekte üretilmesine izin verdiğinde, arabalar orta sınıf için uygun fiyatlı hale geldi. Bu hamleyle seri üretimi mümkün kılmak için, otomobilin tasarımı son derece standartlaştırılmıştı ve bu da Henry FORD’un ünlü sözüyle yeni pazarlama ve üretim mantığının nasıl olacağını gün yüzüne çıkardı “Her müşteri, siyah olmak kaydıyla istediğiniz renk bir aracı seçebilirsiniz.” Standardizasyon, sanayi devrimi için bir ön şarttı. Bir ürünün tek bir kişi tarafından el yapımı olduğu işçilik zamanları kayboldu.
Sanayi devriminden yıllar sonra standardizasyon neredeyse her yerde norm haline gelmiştir. Buna karşılık, günümüzde insanlar kendilerini farklılaştırma ihtiyacı hissediyorlar. Tüketiciler giderek işçiliğe değer veriyor ve kişiselleştirilmiş ürünler yeni bir trend haline geliyor. Üzerinde isimleri olan Coca-Cola şişeleri ve özelleştirilebilir Adidas spor ayakkabıları, kitle özelleştirme buzdağının sadece görünen kısmı.
İşte tam da burada 3D baskı teknolojisi kişiselleştirme ihtiyacınızı mükemmel bir şekilde karşılar, çünkü istediğiniz her şeyi istediğiniz zaman yapmanızı sağlar. Neredeyse sınırsız özgürlüğe izin veren geleceğin üretim tekniğidir. Ek olarak, 3D baskı düşük etkili, sürdürülebilir bir çözüm olabilir – görünür bir atık yoktur ve hammaddeden başka bir şeyin taşınmasına, depolanmasına, alışveriş merkezlerine ve paketlenmesine gerek yoktur. 3D baskı gerçekten hepimizin beklediği çevre dostu üretim yöntemidir
3D baskı, en yeni ve sürdürülebilir bir teknoloji olarak sunulan yeni bir çözüm olduğunu sanırım kabul etmeliyiz. 3D baskı, geleneksel üretimdeki sürdürülebilirlik sorunlarına bir çözüm olduğu gibi
Şimdiye kadar kabul görmüş bir çok pazarlama ve üretim tekniklerini değiştirebilir.
No responses yet